четверг, 4 декабря 2014 г.

Методична розробка уроку № 12.

Навчально – методична картка уроку
      Правознавство №  12
предмет
Тема уроку: Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави.

Мета уроку: 1.Розповісти про самоврядування.          
                       2.Пояснити способи впливу громадян на політику держави.
                       3.Розвивати правову культуру учнів.
                       4.Виховувати в учнів громадянську позицію і законослухмяність.

Тип уроку: Урок  узагальнення й систематизації знань.

Цілевизначення уроку: після цього уроку учні зможуть:
1. Розповідати про способи впливу громадян на політику демократичної держави та форми їхньої участі у суспільному житті. 
2. Розтлумачувати поняття «самоврядування».
3. Оцінювати важливість участі громадян у вирішенні загальнодержавних питань  та проблем життя громади.
4. Розповідати про діяльність дитячих і громадських організацій в Україні.
5. Моделювати демократичні процедури прийняття колективних рішень.
6. Висловлювати власну позицію щодо громадянської активності ососби.

Інтеграція  предмету: історія, література.
Компетенції: освітньо – пізнавальні.
Проекти: Створення  молодіжної або дитячої громадської організації.
ІТН: робота в парах, робота в малих групах, прес, діалог Сократа, мікрофон, коло ідей.

Забезпечення   уроку

А. Обладнання:  підручник,  зошити, Конституція України.

Б. Наочні посібники: електронні мультіілюстрації з теми.

В. Роздатковий матеріал: картки – завдання.

Г. Технічні засоби навчання: мультіпроектор, ноутбук, флешка.

Д. Методи, прийоми, засоби: перевірка домашнього завдання – тестування, пояснення учителя, робота учнів в парах, звіт про роботу метод «Прес», коментар учителя, робота в малих групах, звіт про роботу – метод «Діалог Сократа», обговорення питань за методом «Коло йдей», коментар учителя, перегляд відеоматеріалів, бесіда за запитаннями.
     
Е. Навчальна та методична література: підручник, с.58 – 65, Конституція України,
ст. 7, 26, 36, 140, 141.  
     
Хід  уроку
I. Організаційний момент.(1 хв.)
II. Актуалізація опорних знань: (5 хв.)

  • Перевірка домашнього завдання – тестування:
1. Відповідно до ст. 1 Конвенціїї ООН про права дитини, дитиною вважається людська істота віком:
    А – до 11р.;    Б – до 14р.;   В – до 16р.;     Г – до 18р.
2. Неповнолітньою вважається людська істота віком:
    А: 0 – 14р.;      Б: 14 – 16р.;  В: 14 – 18р.;       Г: 16 – 18р. 
3. Укажіть політични права людини:
     1).свобода слова;
     2).право на життя;
     3).право брати участь в управління своєю країною;   
     4).вибір місця проживання;
     5).право обирати та бути обраним.
      А - 1, 2, 3;    Б – 1, 2, 5;   В – 1, 3, 4;   Г – 1, 3, 5.  
4. Укажіть соціальні права людини:
     1).право на обєднання у профспілки
     2).право на адекватний стандарт життя;
     3).право на життя;
    4).право на працю;
    5).право на медичне обслуговування.
     А: 1, 2 ,4;  Б: 1, 3, 4;  В: 1, 2, 5;  Г: 1, 3, 5.
5. Яке твердження є правильним?
    1).Конституційні права включають частину переліку прав  людини.
    2).Права людини порівняно з правами громадянина є
        приоритетними.
      А – обидва твердження правильні
      Б – тільки перше твердження правильне
      В – тільки друге твердження правильне
      Г – обидва твердження неправильні
6. Яке твердження є правильним?
     1).Україна є демократичною, правовою, соціальною     
          державою.
     2).Права людини і громадянина задекларовані в Розділі ІІ  
          Конституції України.
      А – обидва твердження правильні
      Б – тільки перше твердження правильне
      В – тільки друге твердження правильне
      Г – обидва твердження неправильні.
Правильні відповіді:
1 – Г;    2 – В;   3 – Г;   4 – А;  5 – А;   6 – А. 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. (32 хв.)
    Клас заздалегідь поділяється на три групи, в яких учні працюють на уроці.
1.    Як громадяни впливають на політику держави. (13 хв.)
·        Пояснення вчителя

·         робота  учнів в парах з текстом підручника, с.59:
Обговоріть, чи відрізняється за значенням слово «демократичний» у таких словосполученнях:
-         демократичний одяг;
-         демократичні вибори;
-         демократичні процедури;
-         демократичний політичний режим;
-         демократичний стиль життя.

  • Завдання:
 1. Працюючі в групах спробуйте на схемі зобразити ознаки демократії.

·        Звіт учнів про роботу за методом «Прес».
·        Коментар учителя.

·        Ознаки демократії
1) визнання народу вищим джерелом влади;
2) виборність основних органів держави;
3) рівноправність громадян і насамперед рівність їх виборчих прав;
4) підкорення меншості більшості (перших останнім) при прийнятті рішень.
5) додержання прав людини, їх пріоритет над правами держави;
6) конституційне обмеження влади більшості над меншістю;
7) повага до прав меншості на власну думку і її вільне вираження;
8) верховенство закону;
9) поділ влади та ін.
       Запис в зошити – ДЕМОКРАТІЯ -  це форма політичної організації суспільства, заснована на визнанні народу як джерело влади, на його праві брати участь у вирішенні державних справ і наділі громадян досить широким кругом прав і свобод.
Демокра́тія  — політичний режим, за якого єдиним легітимним джерелом влади в державі визнається її народ. При цьому управління державою здійснюється народом, безпосередньо (пряма демократія), або опосередковано через обраних представників (представницька демократія).
      Слово учителя – що передбачає право громадян на участь у державному управлінні? Та як впливають громадяни на органи влади? Працюючі в групах спробуйте скласти схему.


·        Звіт про роботу – метод «Мікрофон».
·        Коментар учителя.


·        Робота учнів в парах з текстом підручника, с.59 – 60.

  • Завдання: прочитайте текст і подумайте, які з наведених форм впливу на політику держави та активності громадян видаються вам найефектівнішими, чому? Свою думку обгрунтуйте прикладами з життя.
  • Обговорення в загальному колі.

2.    Що таке самоврядування. (8 хв.)
·        Пояснення учителя.

·        Запис в зошити
«Що таке самоврядування»:
Громадяни України – це народ держави, а жителі села, селища або міста, об’єднані за місцем постійного проживання, складають територіальну громаду, яка має право здійснювати місцеве самоврядування – самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції та законів України.

·        робота  учнів в парах з текстом Конституції України, ст.7, 26, 140, 141.


  • Завдання:
1.     Скласти схему органів місцевого самоврядування.
2.     Скласти схему органів самоорганізації населення.

·        Звіт про роботу за методом «Діалог Сократа».




·        Коментар учителя.

3.    Як створюються і діють громадські об’єднання та молодіжні і дитячі організації.(11 хв.)

·        Пояснення учителя.

·        Робота  учнів в загальному колі по обговоренню питань:
1.     Навіщо громадяни обєднуються?
2.     Які форми обєднання громадян ви знаєте?
3.     Що означає конституційне право громадян на обєднання?

  • Робота в парах з текстом Конституції України ст. 36.
  • Обговорення в загальному колі за методом «Мікрофон».
  • Запис в зошити:
Молодіжні громадські організації -  Це об’єднання громадян віком від 14 до 35 років для діяльності, спрямованої на задоволення та захист своїх законних соціальних, економічних, творчих, духовних та інших спільних інтересів.
Дитячі громадські організації - Це об’єднання громадян віком від 6 до 18 років для діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства.

·        Робота учнів в групах з текстом підручника, с. 63 – 65.

  • Завдання:
1.     «Створити» молодіжну або дитячу громадську організацію.
·        Звіт груп про роботу в загальному колі.
·        Коментар учителя.

IV. Заключна частина.(5 хв.)

·        Заключне слово учителя:
-         Як те, що ви сьогодні обговорювали, повязане з вашою роллю громадянина України?
-         Чи вдалося вам дізнатись більше про те, як і для чого громадяни обєднуються?
-         Про що ви хотіли б дізнатися більше?
·        Закріплення нових знань – тестування:
1.Надане законом і державною владою право місцевих органів самостійно розв’язувати коло питань, що входять до їхньої компетенції; діяльність щодо реалізації цього  права – це:
     А – авторитаризм;
     Б – самодіяльність;
     В – демократія;  
     Г – самоврядування.

2.Якщо нещодавно створене громадське обєднання “Височінь” має на меті участь у виборах до органів місцевого самоврядування та створення фракції у місцевих радах, то це:
    А – політична партія;
    Б – громадська організація;
     В – молодіжна організація; 
     Г – дитяча організація.

3.Політична система, за якої народ є єдиним законним
джерелом влади, - це:    
А – охлократія;
Б – аристократія; 
В – демократія; 
Г – автократія.

4.Якщо обєднання учнів загальноосвітньої школи має
     назву “Веселкова республіка”, то це:  
   А – політична партія;
   Б – громадська організація
   В – молодіжна організація   

   Г – дитяча організація.

5.Яке твердження є правильним?
1).Діяльність громадської організації може бути заборонена тільки рішенням суду.
2).Діяльність громадської організації може бути заборонена, якщо вона має на меті: незаконну зміну конституційного ладу, створення воєнізованих формувань, пропагування війни, фашизму, неофашизму, веде діяльність на користь іноземних держав.
     А – обидва твердження правильні;
     Б – тільки перше твердження правильне;
     В – тільки друге твердження правильне;
     Г – обидва твердження неправильні.

6.Яке твердження є правильним?
1).Об’єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на підставі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.
2).Обєднання громадян можуть створювати тільки повнолітні громадяни.
     А – обидва твердження правильні;
     Б – тільки перше твердження правильне;
     В – тільки друге твердження правильне;

     Г – обидва твердження неправильні.
Правильні   відповіді:
1 – Г;   2 – А;  3 – В;  4 – Г; 5 – Б;  6 – Б.

·        Оголошення оцінок учням;
·        Завдання додому:
n  Опрацювати S\7 – 11;
n  с. 44 – 71 підручника;
n  Підготуватися до тематичного оцінювання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий